بازدید مجازی از اقامتگاه بومگردی بام سمیرم(خان کوشک ) در شهر سمیرم

برای بازدید مجازی از اقامتگاه بومگردی بام سمیرم(خان کوشک ) اینجا کلیک کنید

 

گاهی دلت یک رفتن می خواهد یک جاده ی کوهستانی که کوه ها را بشکافی و وارد سرزمینی با آسمانی آبی شوی سرزمینی که از دود و دم خبری نیست. دیاری که بلندترین ساختمانش سه طبقه دارد و در آن سرزمین خانه ای است که در آن خانه استقبال گرمی در انتظار شماست. خانه ی مهدی و فاطمه بر بلندی های شهر.

زمانی مهدی و فاطمه ساکن اصفهان بودند اما این زوج مهربان در پی زنده نگهداشتن خاطرات خانه های قدیمی از روی خاکستر خاطرات کهنه برخاستند و به دیار فاطمه شهر زیبای سمیرم بازگشتند و خانه ای بر بام شهر در محله ی کوشک خریدند و دستی به سر و روی خانه کشیدند. فاطمه گل خرید برای حیاط و مهدی درخت کاشت در حیاط منزل. باید خانه را برای حضور مهمانان آماده می کردند.

قدیمی ها خوب فهمیده بودند که از زندگی چه می خواهند. حیاط، حوض، آسمان آبی، چند تایی درخت که به وقت و فصلش میوه هایش را بچینند و بر لب حوض بنشینند و بخورند. همینقدر ساده و قشنگ.

وقتی وارد خانه ی فاطمه و مهدی می شوی به قدیم ها سفر می کنی حیاط و درختان میوه، صدای آب و بوی گلهای شمعدانی تو را به سالیان قبل می برد. در این خانه همه چیز عمر دارد، حرف دارد تکنولوژی اینجا زیاد نفوذ نکرده، درب اتاق ها چوبی است و دیوار بعضی از اتاق ها از کاهگل. گوشه ای از حیاط شبیه موزه است. اشیای قدیمی جمع شده در این گوشه از حیاط، زیبایی و دلنشینی خانه رو دوچندان کرده. از مهمان نوازی فاطمه و مهدی هر چه بگویم کم گفته ام. اینجا همه چیز بوی صفا و مهربانی می دهد. این خانه ی باصفا دو اسمه است که مختاری هر کدام را پسندیدی با همان نام صدایش کنی، یکی خان کوشک و دیگری بام سمیرم که هر دو نام برازنده ی آن است. این خانه ی باصفا 5 اتاق دارد که می تواند همزمان پذیرای تقریبا 20 نفر باشد. اگر بخواهید دستپخت این زوج مهربان را امتحان کنید می توانید از سالن غذاخوری طبقه ی بالای مجموعه استفاده کنید. فضایی دلنشین و سنتی با چشم اندازی زیبا از شهر کوهستانی سمیرم.

اگر دلت بهانه ی جاده ی کوهستانی و خانه ای قدیمی بر فراز یک شهر کوهستانی را کرده همین حالا گوشی تلفن را بردار و با شماره 09138104196 خانم افشاری تماس بگیر و یک اتاق برای آخر هفته ات رزرو کن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
فروشگاه اینترنتی درگاچی

FREE
VIEW