پارک فناوری و نوآوری و نشر دیجیتال در قلب روستایی در شهرستان سمیرم

مرتضی نادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم، در بازدید از موسسه نشر دیجیتال گاما از فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه با استفاده از فناوری های نوین در یکی از روستاهای شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم:

مرتضی نادری دره شوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم، در بازدید از موسسه نشر دیجیتال گاما از فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه با استفاده از فناوری های نوین در روستای فتح آباد از توابع شهرستان سمیرم خبر داد. نادری در جریان این بازدید اظهار داشت: البته فتح آباد الان دیگر روستا نیست و به تازگی شهر شده است، اما فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه موسسه نشر دیجیتال گاما بر بسترهای الکترونیکی و اینترنتی آن هم در یک روستا پدیده ای بسیار نویدبخش و امیدآفرین است که بر این فرض غلط که در روستا فقط می توان به کسب و کارهای قدیمی و سنتی پرداخت خط بطلان می کشد.

مهندس رامین نادری دره شوری، مدیرعامل شرکت پیشرو کنترل راوند و موسسه نشر دیجیتال گاما، در معرفی موسسه اظهار داشت: موسسه نشر دیجیتال گاما، با مجوز مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سال ۱۳۹۴ گنجینه آموزشی مدارس ایران را بر بستر اینترنت راه اندازی نموده و این امکان را برای معلمان و دانش آموزان سراسر کشور فراهم نموده است تا به تبادل نمونه سوالات و محتواهای آموزشی و کمک آموزشی خود بپردازند. مهندس نادری ادامه داد: سایت گاما در همین مدت کوتاه توانسته است میزبان حدود ۲۰۰۰۰۰۰ نفر دانش آموز و ۶۰۰۰۰۰ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۵۰۰۰۰ مدرسه از سراسر ایران باشد که به طور مستمر از خدمات این سایت شامل تبادل نمونه سوال و محتوای آموزشی، سامانه مدرسه یاب، سامانه معلم خصوصی، درسنامه ها، آزمون آنلاین و … استفاده می کنند. علاوه بر این موسسه گاما تاکنون برای دهها نفر از جوانان روستای فتح آباد ایجاد اشتغال و کارآفرینی نموده است که بعضی از آنها به صورت تمام وقت و در دفتر مرکزی موسسه کار می کنند و بعضی دیگر به صورت پاره وقت و در خانه با این موسسه همکاری می کنند.

موسسه نشر دیجیتال گاما از سال ۱۳۹۷ با احداث ساختمانی بزرگ در شهر فتح آباد به عنوان دفتر مرکزی موسسه توسعه فعالیت های خود را آغاز نموده است. موسسه گاما با بهره برداری از این ساختمان قصد دارد اولین پارک فناوری و نوآوری خصوصی باشد که بستری را برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین فراهم می کند. مهندس رامین نادری، مدیر این موسسه، در این زمینه اظهار داشت: ما با آغوش باز از کسب و کارها و استارتاپ های نوپایی که می خواهند در زمینه فناوری های نوین دیجیتال و به ویژه تلفیق آنها با کسب و کارهای روستایی فعالیت کنند استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
فروشگاه اینترنتی درگاچی

FREE
VIEW